A.T.D. Biliard

ORAR:  L-V: 10-18
WhatsApp
+40724510366

004   0732 332 244

004  
0732 332 2
66

 

SITE-URI PARTENERE: billiard.ro | atd-biliard.ro | atd-dynamic.ro | casute-mobile.ro

                 HOME  COMPANY SERVICII GAL. FOTO  CONTACT                        HARTA SITE  


PRODUSE

REGULAMENT

      STIRI Sportive

PRODUSE NOI
MESE BILIARD
ACCESORII
AIR-HOCKEY
FOTBAL MECANIC
TENIS DE MASA
DARTS
REMI, SAH, TABLE
CONTORIZARE
TONOMATE
GAMBLING
MOBILIER
TACURI
ACCESORII TAC
HUSE TAC
CADOURI
SECOND-HAND
INCHIRIERI



 

 

14.1  RegulamentuI international si profesionist 

Daca aceste reguli suplimentare nu sunt clare sau starnesc controverse, se vor aplica Regulile Generale ale Biliardului cu Cosuri.

1. Jocul in sine
14.1 este un joc pe anuntate. Jucatorul trebuie sa anunte (numeasca) o bila si un cos. Jucatorul primeste un punct pentru fiecare lovitura regulamentara prin care reuseste sa introduca in cos o bila, in situatia in care si cosul si bila au fost anuntate corect. El va ramane la masa pana in momentui in care fie rateaza o bila anuntata neintroducand-o in cosul anuntat sau deloc, fie comite un alt fault. Jucatorul poate juca si introduce in cosuri primele 14 bile, dar inainte de a continua si de a o juca si pe a cincisprezecea (si ultima ramasa pe masa), cele 14 bile introduse in cosuri se regrupeaza in triunghi ca la inceput, exceptie facand punctul de fund care ramane liber. Apoi Jucatorul incearca sa introduca si bila a cincisprezecea astfel incat sa imprastie bilele grupate si sa poata continua jocul.
Jucatorul care reuseste sa realizeze punctajul dinainte stabilit pentru joc (de obicei, 150 de puncte, in turneele mari, sau cate sunt fixate pentru jocurile obisnuite) inaintea adversarului sau, a castigat jocul.

2. Jucatorii
Doi sau doua echipe a cate doi jucatori.

3. Bilele folosite
Se foloseste setul standard de bile numerotate de la 1 la 15-plus bila alba.

4. Triunghiul
Bilele se grupeaza clasic in triunghi, cu varful triunghiului pe punctul de fund, avand in coltul din dreapta bila 1 si in coltul din stanga, bila 5. Ordinea celorlalte bile nu conteaza. Bilele trebuie sa fie lipite intre ele (pe cat posibil).

5. Punctajul
Fiecare bila introdusa regulamentar in cos inseamna un punct in contul respectivului jucator.

6. Spargerea de debut
Jucatorul care incepe trebuie fie:

       1. sa anunte o bila si un cos in care va incerca sa introduca acea bila;
       2. sa faca bila alba sa atinga o bila si apoi manta si, in plus, sa loveasca astfel incat doua bile colorate sa atinga manta.
Neducerea la indeplinire a cel putin uneia din aceste cerinte inseamna o incalcare a conditiilor regulamentare cu privire la spargerea de inceput. Tragatorul este penalizat cu doua puncte pentru fiecare greseala de acest gen, in plus, adversarul poate alege intre:

1. a accepta situatia existenta pe masa si a juca;

2. a cere reasezarea bilelor pe masa si a solicita partenerului sa repete lovitura de debut.
Aceasta regula, cu posibilitatile de alegere pe care Ie ofera, va fi respectata si aplicata pana in momentul in care spargerea de debut se efectueaza corect sau pana in momentui In care adversarul accepta situatia de pe masa si joaca. Regula celor trei faulturi succesive nu se aplica in cazul incalcarii conditiilor regulamentare la spargere. Daca jucatorul care incepe comite scratch la o spargere corecta, lovitura se va considera fault si va fi penalizat cu un punct. Aceasta penalizare intra in cadrul regulei ,,Penalizari la trei faulturi succesive". Jucatorul care urmeaza (adversarul) are bila alba in mana in spatele liniei de bataie si joaca din pozitia existenta in acel moment pe masa.

7. Reguli de joc
1. 0 bila introdusa regulamentar in cos da dreptul jucatorului sa ramana in continuare la masa si sa joace pana in momentul in care rateaza o bila anuntata. Un jucator are dreptui sa joace orice bila la alegere, dar, inainte de a trage, trebuie sa anunte bila pe care o va juca si cosul in care va incerca sa o introduca. El nu este obligat sa dea detalii cu privire la genul de lovitura sau combinatie pe care o va incerca (manta, ricoseu, carambol etc.). Orice bila in plus introdusa de jucator in cos, in cadrul aceleiasi lovituri regulamentare, va fi socotita, in contul acestuia, cu un punct.
2. La toate loviturile, jucatorul trebuie sa faca in asa fel incat bila alba sa atinga o bila colorata si apoi:

        a) sa introduca in cos o bila numerotata, sau:
        b) sa faca in asa fel incat bila alba sau oricare bila colorata (numerotata) sa atinga manta.
Neindeplinirea macar a uneia dintre aceste cerinte inseamna fault. Daca o bila colorata nu este inghetata la manta, dar se afia la un diametru de bila de manta (arbitrul va aprecia daca este necesar), jucatorul are dreptul sa anunte doar de doua ori consecutiv siguranta, folosind numai cea mai apropiata manta. Intr-o astfel de situatie, bila colorata este considerate inghetata la manta la urmatoarea venire la masa a jucatorului respectiv. In situatia in care jucatorul opteaza, la a treia lovitura, pentru varianta de a provoca primul contact intre bila alba si acea bila colorata, se aplica prevederile cu privire la bilele inghetate din Regulamentui General al Biliardului cu Cosuri.

Nota: daca jucatorul a comis fault inainte sau dupa ce a jucat aceasta bila, se vor aplica prevederile cu privire la bilele inghetate. De asemenea, daca face doua faulturi consecutive, se va face imediat referire la bilele inghetate in legatura cu jucarea acelei bile. Daca aceste cerinte nu sunt respectate, se va considera al treilea fault consecutiv. In aceasta situatie, jucatorul va primi penalizarea corespunzatoare si cate un punct pentu fiecare din greselile anterioare. Bilele vor fi din nou grupate pe masa, iar jucatorul care a comis infractiunea va trebui sa Ie sparga din nou, la fel ca la inceputul jocului.

3. In momentul in care a 14-a bila este introdusa in cos, jocul se intrerupe momentan cu cea de-a 15-a bila ramasa pe masa in pozitia in care se afla. Apoi, cele 14 bile introduse se repun pe masa (cu punctul de fund din triunghi ramas liber). Din aceasta pozitie, jucatorul va juca pentru a introduce in cos si cea de-a 15-a bila. El va face astfel incat bila alba sa ricoseze sau sa loveasca bilele regrupate pentru a Ie imprastia si a-si usura astfel continuarea jocului. Cu toate acestea, el nu este obligat sa joace cea de-a 15-a bila, putand juca orice alta bila din triunghi (vezi tabel).
4. Un jucator poate anunta siguranta (pentru scopuri defensive). Se admite jocul la siguranta, dar el trebuie sa fie in concordanta cu toate celelalte reguli valabile. Venirea la masa a unui jucator se incheie atunci cand se joaca la siguranta, iar bilele introduse in cos nu sunt punctate. Orice bila introdusa, in situatia in care s-a anuntat siguranta, va fi repozitionata pe spotul de fund.
5. Jucatorul nu are voie sa prinda, sa atinga sau sa se interpuna in vreun fel in calea bilei care se rostogoleste spre un cos sau spre zona in care sunt grupate celelalte bile (inclusiv sa prinda o bila care cade in cos avand mana introdusa acolo). Daca procedeaza astfel, se dicteaza fault intentionat impotriva lui, este penalizat cu un punct pentru fault si, in plus, mai primeste o penalizare de 15 puncte, dintr-un total de 16. In aceasta situatie, jucatorul advers, care urmeaza la masa, are posibilitatea de a opta intre:

      a) a accepta situatia de pe masa cu bila alba in mana in spatele liniei de bataie
      b) a solicita reasezarea tuturor celor 15 bile pe masa si de a cere jucatorului care a gresit sa sparga din nou, in conditii regulamentare.
6.
Daca bila a 15-a (neintrodusa in cos) si/sau bila alba se interfereaza cu triunghiul coborat pentru a grupa bilele, se va proceda conform diagramei care indica modul corect de reasezare a bilelor.
7. Atunci cand un jucator are bila alba in mana in spatele liniei de bataie (ca dupa un scratch) si toate bilele colorate se afla in spatele aceleiasi linii, bila colorata aflata cel mai aproape de aceasta trebuie sa fie repozitionata pe spotul de fund, la solicitarea jucatorului. Daca doua sau mai multe bile se afla la distanta egala de linia de bataie, jucatorul trebuie sa indice pe care dintre ele o doreste repozitionata.

8. Bile introduse neregulamentar in cosuri
Se repozitioneaza pe spotul de fund. Nu se acorda penalizari.

9. Bile colorate sarite de pe masa
Lovitura este considerate fault. Bilele sarite se repozitioneaza pe spotul de fund.

10. Penalizari pentru faulturi
La fiecare fault se scade cate un punct. Se acorda penalizari mai severe pentru faulturi intentionate (regula de joc 8.4.7[5]) si pentru trei faulturi consecutive (regula dejoc8.4.11).
Jucatorul la rand accepta bila alba in pozitia in care se afla, cu exceptia situatiei in care bila alba a sarit de pe masa, a fost scratch sau fault intentionat (regula de joc 8.4.7[5]) sau al treilea fault consecutiv.

11. Penalizari pentru faulturi consecutive
Atunci cand un jucator comite un fault, el este penalizat cu un punct (sau mai multe, dupa cum este cazul), si se anunta ,,primul fault". Jucatorul se mentine in aceasta situatie pana la urmatoarea lui lovitura care poate anula faultul anterior, fie prin introducerea regulamentara in cos a unei bile anuntate, fie prin jucarea corecta a unei situatii de siguranta. La a treia lui venire consecutiva la masa, la care comite fault, primeste o penalizare de 15 puncte.
Dupa comiterea celui de-al treilea fault consecutiv si primirea penalitatii, numaratoarea faulturilor se reia de la zero. In aceasta situatie, bilele se regrupeaza pe masa, in triunghi, iar jucatorului care a comis infractiunea i se va cere sa sparga din nou, ca la inceputui jocului. In acest caz, sunt valabile regulile specifice loviturii de spargere.
Ar trebui scos in evidenta faptul ca faulturile consecutive trebuie sa fie comise in tururi succesive. Spre exemplu, daca un jucator incheie cea de-a sasea lui venire la masa printr-un fault, vine la masa pentru a saptea oara si faulteaza (deci este ,,la doua faulturi") si apoi incepe cea de-a opta lui venire la masa cu o bila introdusa regulamentar, inainte de a comite un scratch din a doua lui lovitura, inseamna ca nu a comis trei faulturi consecutive, chiar daca au fost faulturi in trei veniri ale lui succesive la masa. De indata ce a introdus regulamentar o bila chiar la inceputul celei de-a opta lui veniri la masa, cele doua faulturi anterioare au fost anulate. El este la primul fault atunci cand joaca prima lovitura a celei de-a noua veniri proprii la masa.

12. Amanunte privind scorul
Scaderea punctelor de penalizare poate duce la scoruri negative.
Un astfel de scor (punctaj general) poate fi , "minus I", "minus 2", "minus 15" etc. (un jucator poate castiga un joc cu 150 de puncte realizate in timp ce adversarul sau a comis doua faulturi; deci scorul final ar putea fi 150 la -2).

Daca un jucator greseste la o lovitura care nu a provocat introducerea vreunei bile in cos, punctul de penalizare ii este scazut din scorul (punctajul) pe care il avea la sfarsitul turului anterior.Daca un jucator comite fault si introduce o bila in cos in cadrul aceleiasi lovituri, bila va fi repozitionata pe punctul de fund (nu va fi punctata), iar punctul de penalizare se va scadea din punctajul inregistrat la sfarsitul turului anterior.


 

 
BILA 8 BILA 9 BILA 10 Straight Pool (14.1)
 
SNOOKER CARAMBOL-3 MANTE CARAMBOL-STECCA


 


CUM SA ALEGEM?

UTILE

REGULAMENTE

BRAND-URI

CERTIFICARI

JOCURI

SPORT


           

  Calendarul Competitional




 


home | company | servicii | galerie foto | contact | links
© din 2000 - ATD Trading Company. Toate drepturile rezervate

mese-biliard.ro